18 Wetenswaardigheden over voedingspsychologie, die iedereen moet kennen

food-plate-serviceWe kennen allemaal de betekenis van voedsel in ons leven. Het is niet alleen een manier om te overleven, het is ook bekend als een remedie voor slecht humeur, een culturele identiteit / welzijn en een manier om contact te maken met anderen. Voeding liefhebbers beweren dat voedsel naar de ziel gaat, maar wist je dat het ook verbindingen met de geest heeft?

Hier zijn enkele onderzoeksresultaten van experimenten met eetpsychologie die u zullen helpen uw voedsel en uzelf beter te begrijpen:

Voel je je vol? Je kunt het niet weten! #1

We hebben de neiging te geloven dat de intensiteit van onze hongerstakingen de hoeveelheid gegeten voedsel bepaalt. Hoewel het waar is, beïnvloeden visuele factoren zoals plaatgrootte en opscheplepels ook onze voedselinname.

Vet is slecht? Niet noodzakelijk. #2vet-in-potje

Er wordt algemeen aangenomen dat voedingsmiddelen met veel vet slecht zijn. Dientengevolge consumeren mensen grote hoeveelheden vetarme voedingsmiddelen, in tegenstelling tot kleine snacks die vet bevatten. Grotere maat, de vetarme maaltijd geeft je meer calorieën.

“Het is niet alleen lunch”, het veroorzaakt jaloezie! #3

Als je luncht met je ex, heeft dit invloed op je partner meer dan koffie drinken of met ze praten. Samen eten is een manier om contact te maken en een lunch kan jaloezie veroorzaken.

Naarmate we ouder worden, verdampt de smaak. #4button_buttons_computer_design_key_keys_keyboard_letters-1159723

Naarmate de leeftijd vordert, vermindert de smaaksensatie en hebben mensen ongeveer 2 tot 9 keer zoveel kruiden nodig als zout om de werkelijke smaak te ervaren. Dit komt door minder smaakpapillen en verlies van het reukvermogen, wat cruciaal is voor de smaak.

Afhankelijk van de context, smaakt het eten anders. #5

Er zijn voedingsmiddelen die je zou kunnen eten of weigeren afhankelijk van de context. Onze waargenomen smaak voor wat ons te wachten staat, wordt onder meer beïnvloed door het tijdstip van de dag, de mensen om ons heen en de plaats waar we ons bevinden.

Wat je ziet is wat je krijgt! #6

Mensen met een dieet zullen vaker ongezond eten als het eten wordt geserveerd door een dik persoon. Dit is gebaseerd op haar onbewuste gedachte dat als deze dikke persoon kan eten, zij ook. Het lichaamstype van de mens heeft toestemming om te veel te gaan eten. Wat je ziet is wat je krijgt.

Ons voedsel heeft meer sociale banden. #7

De maatschappij beïnvloedt hoeveel we eten. We hebben de neiging om meer te eten wanneer mensen om ons heen meer eten. Sociale normen kunnen ook ons ​​voedsel bepalen. Bijvoorbeeld, gespierde mannen eten grote maaltijden met veel eiwitten en vrouwen nemen kleine maaltijden.

Gewoonten hebben voorrang op eetintenties. #8abstract_american_background_barbecue_barbeque_bbq_beauty_beef-1048464

Gemiddeld is wat we eten uiteindelijk een product van onze gewoonten als onze voorkeuren of intenties. Onze dagelijkse situaties vormen onze eetgewoonten en of we ze nu leuk vinden of niet, we hebben de neiging om dienovereenkomstig te eten.

Afgeleid voedsel leidt tot te veel eten. #9

Als we alleen voedsel eten terwijl onze gedachten afdwalen, eten we meer. Bijvoorbeeld tijdens het eten tijdens het praten of tv kijken. Aan de andere kant is bewuste voeding prettiger en bevredigender.

Onderdrukking van eetgedachten leidt tot binge. #10

Gezondheidsbewuste mensen die regelmatig eten en hun eetgewoonten onderdrukken, zijn vatbaarder voor eetbuien die leiden tot eetaanvallen.

Als het gezond is, kan ik meer eten! #11

Mensen hebben de neiging hetzelfde voedsel te vinden dat gezond of ongezond is, afhankelijk van waar ze in geloven, en ze hebben de neiging om meer te eten als het gezond wordt genoemd. Ze denken dat gezond voedsel in grote hoeveelheden kan worden geconsumeerd.

Vol vet garandeert een goede smaak. #12

Een persoon met een dieet kan terugdeinzen voor vol vet eten, maar ze zouden zeker denken dat het lekker is. Als gevolg daarvan eten mensen minder als ze het eten heerlijk vinden.

Gezond eten is de kunst om gelukkig te zijn. #13

Gezonde voeding kan je stemming verbeteren en je humeur verbeteren. Mensen die fruit en groenten eten, leven gelukkiger en gelukkiger.

burger_sandwich_food_fast_food_meal_cook_fat_restaurant-562086

Men heeft de neiging ongezond te eten als men zich slecht voelt. #14

Emotioneel eten heeft geen honger als we eten vanwege onze gemoedstoestand. Onze negatieve emoties stellen ons in staat om vetrijk en suikerrijk voedsel te nemen, en we hebben de neiging om goede maaltijden te vervangen door snacks

Bij welke volgorde van anderen we opnieuw naar het menu kijken. #15

Het gebeurt dat we besluiten iets te eten te hebben en wanneer we horen dat anderen hetzelfde bestellen, gaan we naar een ander onderwerp. Dit vloeit voort uit onze wens om onze individualiteit te benadrukken en uit te drukken door een andere keuze aan voedsel.

Kleine veranderingen troef vreemde crash diëten! #16

Kleine veranderingen in je eetgewoontes kunnen veel doen. Je moet gewoonten ontwikkelen om kleinere borden te gebruiken, niet om rechtstreeks pakjes te eten, bestek tussen beten te eten, enz., In plaats van jezelf te verliezen in rigoureuze diëten om af te vallen.

Het proberen van allerlei soorten voedsel is een kwestie van zelfbeeld. #17eating_restaurant_food_meal_lunch_dinner_table_drinks-913533

Er zijn sommige voedingsmiddelen die zo bizar zijn dat mensen vragen wie dat zou eten. En ja, sommigen van ons proberen ze in de naam van experimenteren en ontdekken. De onderliggende motivatie is om erkend te worden omdat je anders bent en de moed hebt om nieuwe ervaringen op te doen.

Fancy eten is altijd goed. #18

Sommige voedseletiketten en labels klinken zo nieuw en verfijnd dat we ze hoge verwachtingen van de smaak geven. Dit beïnvloedt hoe we hun smaak in de realiteit vinden.

 

Lees meer Seizoens weetjes op de website over voeding, gezondheid en reizen.